نظارت راهبردي بر امور تعاونيهاي توليد روستايي به سازمان تعاون روستايي واگذار شد


به منظور نظارت متمركز بر تشكل هاي تعاوني بخش كشاورزي، نظام بهره برداري و تشكلهاي سازمان جهاد كشاورزي به سازمان تعاون روستايي ملحق شد.


بنا به گزارش روابط عمومي سازمان تعاون روستايي استان يزد: به موجب حكم وزير جهاد كشاورزي مجموعه نظام بهره‌برداري و تشكلهاي بخش كشاورزي از سازمان جهاد كشاورزي منتزع و به سازمان تعاون روستايي ملحق شد. گفتني است اين مجموعه وظيفه هدايت، حمايت و نظارت بر تعاونيهاي توليد روستايي را برعهده داشت.


بر پايه اين گزارش هدف از الحاق اين مجموعه به سازمان تعاون روستايي يكپارچه سازي، حذف كاركردهاي موازي تشكلها و نظارت يكنواخت و متمركز بر تعاونيهاي بخش كشاورزي مي باشد. شايان ذكر است منبعد حسابرسي، آموزش و نظارت بر كليه مراحل تأسيس، راه اندازي و عملكرد اين تشكلها بر اساس ضوابط و مقررات سازمان تعاون روستايي انجام خواهد شد.


اين گزارش مي افزايد در استان يزد 20 شركت و يك واحد اتحاديه تعاونيهاي توليد روستايي فعال است. اين تعاونيها از سال 1376 با اساسنامه و عمليات مشابه شركتهاي تعاوني روستايي شكل گرفته و با داشتن 8115 نفر عضو، 175 روستا و 59553 هكتار از اراضي كشاورزي استان را تحت پوشش دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا